Egyesült Királyság Tranzit – A Szolgáltatók Követelményeinek Lépései

FONTOS UTAZÁSI FRISSÍTÉSEK

2021 Januárjától a következő új követelményeket kell teljesíteni annak biztosítása érdekében, hogy az áruszállítás továbbra is megtörténhessen az EU útvonalain Nagy-Britanniába és onnan ki.

customs

1. LÉPÉS

Intézze el a szükséges behozatali és kiviteli vámáru-nyilatkozatait, vagy győződjön meg arról, hogy ügyfele megtette ezt.

Ebben a vámkezelési partnerünk, a CustomsLink segíthet.

ssd hauliers

2. LÉPÉS

Biztonsági és Védelmi nyilatkozat benyújtása. EZ A FUVAROZÓ FELELŐSSÉGE.

A CustomsLink segít- Tudjon meg többet

GMR

3. LÉPÉS

Legalább 2 órával a szállítás előtt győződjön meg arról, hogy az összes szükséges hivatkozási számot összegyűjtötte egyetlen Kikötői Belépőben. Például GB - GVMS, FR - SI BREXIT, ES - Teleport II. A megfelelő Kikötői Belépő nélkül NEM léphet be a kikötőbe.

A vámkezelési partnerünk, a CustomsLink ebben is segítségére lehet.

KAP

4. LÉPÉS

UPDATE 20/04/2021

"The following services closed on 20 April 2021:

  • Apply for a Kent Access Permit (KAP)
  • Check an HGV is ready to cross the border

You do not need a KAP to enter Kent."

gov.uk/check-hgv-border


Ha Ön 7,5 tonna feletti tehergépjárművel (HGV) van, és elhagyja Nagy-Britanniát az Eurotunnelen- vagy a Dover kikötőjén keresztül,, töltse ki a „Ellenőrizze, hogy a nehéz tehergépjármű (HGV) készen áll-e hogy átlépje a határt” kérdőívet. Ha ezt sikeresen megtette, megkapja a Kent Bemeneteli Engedélyét (KAP. Ha nem igényli a KAP-t, 300 font pénzbírságot kaphat vagy elutasítást vonhat maga után.

A Freightlink KAP szolgáltatást is nyújt.

check-in

5. LÉPÉS

A sofőrnek a check-in-nél be kell mutatnia ezeket a hivatkozási számokat -

  • Ha áthalad (TAD) vagy Exportál MRN-ra és Nagy-Britanniából az EU-ba - GVMS Kikötői Engedélyre (ha áthalad vagy Észak-Írország esetén) + EU Kikötői Engedélyre van szüksége
  • Ha áthalad (TAD) vagy Exportál MRN-ra és az EU-ból Nagy-Britanniába - EU Kikötői Engedélyre + GVMS Kikötői Engedélyre (ha áthalad vagy Észak-Írország esetén) van szüksége

Kérjük, szánjon több időt a check-in-re. A járművezetőket NEM engedik be a terminálra, ha nem rendelkeznek a megfelelő hivatkozási számokkal.

customs status

6. LÉPÉS

A komp vagy vonat fedélzetén szerezze be a vonatkozó vámjogi státuszát. Kiszálláskor keresse meg a zöld vagy narancssárga jelzőt, vagy kövesse a vámkezelési utasításokat. Induláskor kövesse a megfelelő sávot.

Megjegyzés: Az állati vagy növényi termékeket szállító járművekre egészségügyi vagy növény-egészségügyi ellenőrzés vonatkozik. Lehetséges, hogy további lépéseket kell végrehajtania.

SZOLGÁLTATÓKRA VONATKOZÓ KÖVETELMÉNYEK

A következő szolgáltatókra további követelmények vonatkoznak. Kattintson a szolgáltató nevére a részletesebb információkért.

Eurotunnel Freight logoThe driver will need to present his documents for scanning at the Pit Stop. In France the Pit Stop is situated prior to check in; in the UK it is located after.

Documents required -

  • GB to EU - TAD / Export document MRN + Ports Pass GVMS (if Transit) SI Brexit
  • EU to GB - TAD / Export document MRN + Ports Pass SI Brexit + GVMS (if Transit)

Eurotunnel VPYou will need to submit your GMR and Envelope Codes (SI Brexit) to Freightlink at least one hour prior to arrival at the terminal in order to be permitted access.

You will also need to supply a driver’s mobile number at the time of booking. The driver will then be sent an SMS message detailing if his customs status is Green or Orange. The driver must then follow the appropriate signs upon exit.

Stena Line logoIt will be mandatory for both Dutch export and import documents to be pre-notified via the Portbase service. This might be done by CustomsLink or your customer. However, if that has not been done, the driver will be unable to access the terminal.

Additional customs information relating to the Safety & Security Declarations must be submitted to Freightlink prior to check in.

Stena Line logoBrexit Procedures Irish Sea - Detailed Version (PDF) - this explains each part of the process in more depth.

At the port of Holyhead, ATA Carnet have to be stamped by the local customs agency to validate bookings to get on a ferry.

P&O Ferries logo

For crossings to and from Rotterdam it will be mandatory for both Dutch export and import documents to be pre-notified via the Portbase service.

For crossings to and from Zeebrugge it will be mandatory for both Belgian export and import documents to be pre-notified via the RX Seaport service.

This might be done by your Customs agent or your customer, however, if that has not been done, the driver will be unable to access the terminal.

Additional customs and consignment information relating to the Safety & Security Declarations must be submitted to Freightlink prior to check in.

CLdN logo

For crossings to and from Rotterdam it will be mandatory for both Dutch export and import documents to be pre-notified via the Portbase service.

For crossings to and from Zeebrugge it will be mandatory for both Belgian export and import documents to be pre-notified via the RX Seaport service.

This might be done by your Customs agent or your customer, however, if that has not been done, the driver will be unable to access the terminal.

Additional customs and consignment information relating to the Safety & Security Declarations must be submitted to Freightlink prior to check in.

DFDS logoIt will be mandatory for Dutch, Swedish and Danish export and import documents be pre-notified via the Portbase service. This might be done by your Customs agent or your customer, however, if that has not been done, the driver will be unable to access the terminal.

Additional customs and consignment information relating to the Safety & Security Declarations must be submitted to Freightlink prior to check in.

SeatruckDublin to Heysham or Liverpool

From 1 January an Irish Export declaration will be required but no separate safety and security declaration. You will need a valid PBN at check-in in Dublin

From 1 July a GB Import Declaration and GB S&S will be required in addition to the Irish Export Doc. From 1 July you will need to provide both a valid PBN and valid GMR at check-in in Dublin

Warrenpoint to Heysham or Liverpool

Nothing is required going from NI to GB. All traffic will have unfettered access with no customs, paperwork or references required at check-in in Warrenpoint. Traffic will move as it does now

Liverpool or Heysham to Dublin

From 1 January an Irish Import declaration will be required and an Irish safety and security declaration. You will need a valid PBN at check-in in Liverpool.

From 1 July a GB Export Declaration will be required in addition to the Irish Import and S&S declaration . From 1 July you will need to provide both a valid PBN and valid GMR at check-in in Liverpool

Heysham to Warrenpoint

From 1 Jan a NI Import Declaration and NI safety and security declaration will need to be completed. You will need a valid GMR at check-in in Heysham