Customs

A Freightlink „vámhidat” hoz létre a Brexit által okozott rés tágítására

Hogyan tervez valamire, ami meghatározhatatlan?

A vállalatok megpróbáltak arra összpontosítani, hogy mit jelenthet a Brexit eredménye, illetve arra, hogy az hogyan hathat rájuk, ám az elmúlt három évben nagyjából a lehetőségek mindegyike folytatódott úgy, ahogy volt, egészen egy súlyos kereskedelmi akadályokkal, állandó utazási korlátozásokkal és vámkésésekkel tűzdelt, extrém eredményig.

A vállalkozások számára nagy probléma, beleértve a hajózási társaságokat is, hogy az EU-ból való kilépés megszavazása óta eltelt három évnyi vacillálás az előkészületeket illető hezitálást eredményezte, mivel számos vállalat valami kézzelfoghatóbbat vár. Röviden: lehetetlen volt eddig döntést hozni az alapján, ami pontosan el van várva, mivel senki sem tudja a Brexit kimenetelét, illetve azt, hogyan fog ez különösen az áruk mozgására kihatni.

Az egész Európában fő kompfoglalási szolgáltatónak számító Freightlink Solutions arra számít, hogy az előttünk álló Brexit-változat talán még alapértelmezés szerint is „kemény” lesz, ami azt jelenti, hogy végül vámellenőrzés kerül bevezetésre. Az Egyesült Királyság 46 évvel ezelőtt csatlakozott az EU-hoz, ami azt jelenti, hogy a mai határokon átnyúló kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások dolgozói közül sokan még soha nem tapasztaltak export- és importellenőrzést, illetve ha igen, akkor csak nagyon korlátozottan voltak ennek kitéve. Ennélfogva valószínűleg nincs valódi fogalmuk vagy tapasztalatuk a kapcsolódó dokumentáció és adminisztráció kezelését illetően, amire akkor lesz szükség, ha megállapodás nélkül lépünk ki az EU-ból.

2018-ban Írország áruinak több mint 11%-át (18,7 milliárd dollár értékben) exportálták az Egyesült Királyságba, de az Egyesült Királyságba importált élelmiszerek jóval nagyobb százalékot tesznek ki, nagyságrendben az egész ötödét. Noha sokan úgy látják, hogy a nagyvállalatok képesek megbirkózni némi zavarral, a kisebb vállalkozások, amelyeknek nincs elég forrása és sokkal inkább függnek az Egyesült Királysággal folytatott kereskedelemtől, súlyos sérülést szenvedhetnek.

Az Egyesült Királyság Írországba való exportja érték alapján felülmúlja az ír importokat, minthogy másfélszer nagyobb, ennélfogva az országok közötti kereskedelem kölcsönös függősége jelentős mértékű. A folyamatok bármiféle megszakítása súlyosan és azonnal kihatna a kiskereskedelemre és az egyéb iparágakra is.

A Freightlink aktívan azon dolgozik, hogy ügyfeleinek hozzáférést biztosítson a vámmal kapcsolatos támogatáshoz és a vámkezelési szolgáltatásokhoz a Brexitet követően. Az idővel való versengést jelenti az összes szükséges regisztráció létrehozása és azon rendszerek és szoftverek bevezetése, amelyek segítségével hozzáférést biztosíthatunk ügyfeleink számára a kapcsolódó import- és exportszolgáltatások széles választékához.

Mark Stephens, a Freightlink igazgatója a következőképpen nyilatkozott:

Miközben az idő telik, a kemény „no deal” (rendezetlen) Brexit valószínűsége egyre nagyobb, és minden eddiginél valószínűbb, mivel mindössze három hónap van hátra az EU-ból való kilépéshez kitűzött napig, ezért az órával versenyezünk, hogy megfelelő helyzetbe kerüljünk ahhoz, hogy az év későbbi szakaszában praktikus vámkezelési lehetőségeket tudjunk biztosítani az ügyfeleinknek. A Freightlink vámáru-nyilatkozatok terén elért jártassága már megvan, és jelenleg tovább fokozódik a küszöbön álló EU-tranzakciók miatt. Ez egy szakaszokból álló végrehajtási folyamat, és mivel még nem tudjuk, mi fog történni október 31-én, szem előtt tartjuk a rugalmasság fenntartásának szükségességét, hogy megfelelően módosítani tudjuk kínálatunkat. Fontos, hogy fürgék maradjunk, hogy finomhangolni tudjuk a folyamatainkat és eljárásainkat, miközben többet megtudunk a Brexit-tárgyalások végső eredményéről.

2019. augusztus 30.

Keresés és Foglalás

2019 szep 23, h
2019 szep 24, k
Segítségre van szüksége?