Káosz Doverben - Mi történt valójában az előző hétvégén?

A tapasztaltabb futárok és kamionsofőrök számára, a múlt hétvégi doveri káosz bizonyára felidézte, a 2015 júliusi Operation Stacket, mely a fuvarozóiparnak napi 700,000 fontjába, a brit gazdaságnak 250 millió fontjába került!

Emlékeztetőül - a tavalyi problémák közvetlenül következményei volt a Myferrylink bezárásának. A P&O és DFDS kompjaira feljutni próbáló migránsok, a Eurotunnel járatainak potyautasai óriási zavarokat okoztak.

2015-ben a problémák összessége felszínre hozta a Dover - Calais útvonal gyengeségeit. A sztrájkoló munkások megakadályozták a kompok biztonságos és a rendszeres köreitútjait. Ellenben ez megnövelte a Eurotunnel forgalmát. Sem a kompoknak, sem a Eurotunnelnek nem volt útkapacitása az összes tehergépjármű és személyautó számára, így mérföldes sorokban szorították vissza a járműveket a kikötőn és a biztonsági zónákon kívülre. Ez a migránsoknak azonnali és rendkívül könnyű hozzáférést tett lehetővé a tehergépjárművekhez. Mikor ezek a tehergépjárművek a komphoz, vagy a vonathoz értek Calaisban, becsekkolni csak késésekkel lehetett a sok bujkáló migráns miatt.

Hála a brit és a francia kormánynak, valamint a DFDS-nek, a P&O Ferries-nek és a Eurotunnelnek, akik 200 millió fontot költöttek, ezzel katonai szintre emelve a biztonságot Calaisban és Dunkerqueben a gördülékeny működés érdekében. Minél gyorsabb a felrakodás Calaisban és Dunkerqueben, annál kisebb az esélye annak, hogy migránsok jutnak fel a gépkocsikra.

Szóval ez történt tavaly, de mi történt múlt szombaton?

dover border inspection

A katasztrofális helyzet oka egy telefonhívás és egy francia figyelmeztető lövés az angol kormánynak!

A DFDS, a P&O Ferries és a Eurotunnel is előrejelzéseket küld az angol és a francia kikötői hatóságoknak és a határőrségnek a várható forgalomról. Mivel bizonytalan időket élünk, a szabadságon lévők Európát választják a úti céljuknak, hogy biztonságban tölthessék szabadidejüket. Ennek következménye, hogy ebben az évben a komptársaságok forgalma minden rekordot megdöntött.

A hiányzó telefonhívás két héttel ezelőtt kellett volna jöjjön a francia határőrségtől, melyben a komptársaságoknak és a Eurotunnelnek szegezik a kérdést:

"Biztosak vagytok benne, hogy ezek a számok helyesek?"

Ezzel legalább biztosították volna, hogy a kellő intézkedések megtörténnek és megfelelő számú személyzet áll munkába a nyári roham előtt.

Tény, hogy a francia hatóságok előre tudták, hogy mire számíthatnak és tény az is, hogy a francia határőrség tagjai profik, így elég valószínűtlen hogy ilyen típusú hibát követnének el.

A politika

A francia kormány részéről senkinek sem volt sietős megoldani a létszámproblémát. Ez egy világos üzenet lett volna az angol kormány felé? Ismét világossá vált, hogy a brit gazdaság és a komp ipar is nagymértékben függ a doveri útvonal közlekedő áruk, rakományok és turisták szabadmozágástól!

Mikor a brit gazdaság már most megingott kicsit a Brexit miatt, egy 2015-ös Operation Stack megismétlése csak ronthatna a helyzeten.

Ügyfélszolgálatunk rendelkezésére áll, hogy megválaszolja minden kérdését kompokkal és menetrendekkel kapcsolatban. Küldjön emailt vagy hívjon minket a 0044 844 847 9000-es telefonszámon.

27 július 2016

Teherkomp - Keresés és Foglalás

2018 okt 18, cs
2018 okt 19, p
Segítségre van szüksége?