A Freightlink vállalatnál tisztában vagyunk a hitelkérelmekkel kapcsolatos csalások veszélyével és az ezzel járó problémákkal. Hasonlóképpen tudatában vagyunk, hogy vállalkozó ügyfeleink számára rendkívül fontos, hogy ezek megelőzhetők legyenek. Tizenegy módon lehet megelőzni a hamis hitelkérelmeket –
1. Ellenőrizze, hogy megvan-e a kérelmező vállalat nyolc számjegyű nyilvántartási száma.
A vállalatok tetszés szerint akárhányszor megváltoztathatják a nevüket, viszont NEM változtatják meg a nyilvántartási számukat.
2. Ha e-mailben érkezett a hitelkérelem, vessen egy pillantást a használt e-mail tartománycímére, majd alaposan vizsgálja meg a kérelmező vállalat webhelyén (ha van ilyen) található címet, hogy biztosan megegyezik-e a kettő.
A csalókról ismert, hogy hamis hitelkérelmeket nyújtanak be majdnem azonos e-mail tartománycímekkel (általában cirill betűket használnak). Emiatt nagyon nehéz észrevenni a különbséget, ezért gondosan ellenőrizze.
3. Szerezze meg a kérelmező vállalat vezetékes telefonszámát, majd keressen rá a Google-ben.
Sosem lehet tudni, hogy az effajta keresés milyen információkat fed fel.
4. Nézze meg a kérelmező vállalat webhelyét. Tegye fel magának a kérdést, hogy a webhelyen található információk nagyjából megegyeznek-e a már meglévő pénzügyi információkkal.
Számos webhely természetes módon ragyogó képet fest a vállalkozásról. A csalók azonban, akik a webhelyeket valóban hasznos eszköznek tekintik, túlzottan alapos munkát kívánnak végezni, és a furcsa kérelmeik láttán Ön óvatossá válik
5. Fontolja meg, és vessen egy pillantást a kérelmező vállalat címére a „Google Maps” oldalán.
A kérelmező vállalat állítólagos kereskedésének vizuális helyszíne segíthet a kérelmező vállalattal kapcsolatos egyértelműbb vélemény kialakításában.
6. Ellenőriztesse a vállalat hitelképességét bármilyen Ön által használt hitelinformációs ügynökséggel.
Remélhetőleg a hitelinformációs ügynökség megmutatja a vállalat értékét egy 3-5 éves időszakra vonatkozóan, így Ön láthatja annak „menetirányát” – legyen óvatosabb, ha csökkenő tendencia figyelhető meg.
7. Szerezze be a legutóbbi beszámolókat, hogy lássa, van-e hasznos információ a vállalatról (pl. eredménykimutatás, mérleg, valamint az igazgatók díjazására, a kifizetett osztalékra és a kapcsolt felekkel folytatott tranzakciókra vonatkozó adatok), amelyek alapján mérlegelni lehet a kockázatot és azokat a tényezőket, amelyeket esetleg nem vett figyelembe az Ön által használt hitelinformációs ügynökség. Lehet, hogy meglepődik: néhány hitelinformációs ügynökség rendkívül rossz értékelést ad nagyon is hitelképes vállalatokról. Ezért ne támaszkodjon teljes mértékben egyetlen forrás véleményére, mert elszalaszthatja az ilyen társaságokkal folytatott kereskedelem lehetőségét.
A beszámolók ingyen és nagyon egyszerűen beszerezhetők a UK Companies House-tól.
8. Ha a beszámolók nagyon jól néznek ki, és úgy tűnik, hogy nem egy könyvelő cég készítette őket, akkor tegye fel magának a kérdést, hogy vajon „túl szép-e, hogy igaz legyen”, és esetleg nem hamis beszámolókról van-e szó.
A csalók (akik rövidesen a cégalapítást követően csalásokat követnek el) hamis beszámolókat használnak, és a hitelinformációs ügynökségek ritkán veszik észre időben a problémát.
9. Mindig kérjen két kereskedelmi referenciát, és ellenőrizze, hogy azok megfelelnek-e.
Nézze meg, hogy a referenciák „kapcsolt felektől” származnak-e. Ha a referenciát adó kijelenti, hogy mondjuk öt évig kereskedést folytatott a kérelmező vállalattal, de a kérelmező vállalatot csak két évvel ezelőtt alapították, legyen óvatos. Tegye fel magának a kérdést, hogy vajon volt-e korábbi vállalat, és hogy mi történt vele.
10. Ha a hitelinformációs ügynökség hozzá tud férni a kérelmező vállalat igazgatóinak egyéb kinevezéseihez, vessen rájuk egy pillantást.
Korábbi vállalkozások, több sikertelen vagy más hasonló névvel rendelkező vállalat megemlítése esetén legyen óvatos.
11. A középszerű potenciális új ügyfelek esetében kérjen előzetes, banki átutalással történő fizetést az első szállítmányok után. Ne fogadjon el kártyát vagy csekket.
A kártyás fizetéseket a számlatulajdonos kifogásolhatja, és a tranzakciók visszafordíthatók, néha hetekkel vagy akár hónapokkal később is.