HGV annual test

10 tényező melyre érdemes odafigyelni a kamionod éves teszje előtt

2016-ról 2017-re, kb 428000 kamion volt tesztelve meghibásodások ellen. Ebből 44000 megbukott mintegy 10,3% bukási aránnyal még az újratesztelés után is. A 12 évnél régebbi járművek 33.5 százalékos aránnyal buktak meg. A kamionok nap mint nap használatban vannak, a kerekek emiatt könnyedén elhasználódnak, ezért muszáj biztosítanunk, hogy rendesen működjenek. Itt van a 10 leggyakoribb oka a bukásnak:

  • Fényszóró – 4 százaléka azért bukott meg a teszten, mert a fényszóró el volt tolódva. Használd a fényszóró ellenőrzőt, hogy meggyőzödj róla a lámpáid rendesen világítanak.
  • Lámpák – a kamionok lámpái 3.8 százalékben járulnak hozzá a bukáshoz. A lámpákba beletartoznak a fényszórók, ködlámpák, féklámpák és oldalsó helyzetjelző lámpák és ezek megfelelő behelyezése illetve, hogy megfelelő erősségű fényt bocsájtsanak ki.
  • Fékrendszer alkatrészek – 3.2 százalék bukott meg ezen a teszten 2016/2017-ben a hiányzó illetve meghibásodott alkatrészek miatt. A fékek megfelelő működése nyilvánvaló kellene, hogy legyen.
  • Fékteljesítmény – a fékteljesítmény az alapján van tesztelve, hogy milyen fajta (légnyomásos, vákumos, hidraulikus, stb.). 2.3 % bukott el a teszten a kerekek fékezőmechanizmusa miatt illetve a fékerő ingadozásból adódóan.
  • Irányítószerkezet – 1.9 százalékban felelős a bukásért, a kormánynak nem szabad merevnek vagy durvának lennie és nem lehet túlzott deformáció vagy kopás sem.
  • Szuszpenzió – 1.6%-a teherautóknak az alkatrészek (törések, korrózió, kopás) illetve a hiányzó részek miatt bukott meg.
  • Tolatási parkoló teljesítmény – 1.1% azon bukott meg, hogy nem fékeztek elég hatásosan. Ennek fontosságát nem szabad alulbecsülni.
  • Vezetékek – a legfőbb oka hogy ennyi jármű bukik meg ezen az a rossz szigetelés, az akkumulátorral kapcsolatos szivárgások, tűzre való nagy kockázat illetve sérülések. Ez kb. 1%-a bukásoknak 2016/2017-ben.
  • Sebességmérő és Tachográf – a járművek 0.9% -a bukott meg ezen a tavalyi év folyamán. A sebességmérő és a tachográg tömítései a megfelelő helyen kell, hogy legyenek, megfelelően kalibráltan és az alkatrészek nem lehetnek meghibásodva.
  • Veszélyre való figyelmeztetés – 0.8 százaléka a járműveknek azért bukott meg, mert a vészvillogók nem működtek megfelelően a motor leállításakor illetve az egyes indikátorok és a műszerfal visszajelző lámpái nem működtek, vagy működnek.

Te tapasztaltad már ezek közül bármelyiket? Mi hibásodik meg a legkönnyebben?

30 április 2018

Keresés és Foglalás

2018 Május 25, p
2018 Május 26, szo
Segítségre van szüksége?