A P&O 230 millió font értékben szerződést kötött a Guangzhou hajógyárral egy új generációs hajók szállítására a La Manche-csatornán.
Két új, 230 méteres szuperkomp – a Dover és Calais közötti útvonalon valaha hajózó legnagyobb kompok – lesz üzembe helyezve 2023-ig, azzal a lehetőséggel, hogy 2024-ig két további hajót építhetnek. Ennek a beruházásnak az a célja, hogy megőrizze a P&O Ferries pozícióját Nagy-Britannia és a kontinens közötti ember- és áruszállítás vezető szolgáltatójaként.
Janette Bell, a P&O Ferries elnök-vezérigazgatója a következőt mondta;
"Ezek lesznek a leginkább fenntartható hajók, amelyek valaha is hajóztak a La Manche-csatornán, az eddigi legjobb ügyfélélményt biztosítva, és új követelményeket támasztva a megbízhatóság és a költséghatékonyság szempontjából. Az északi-tengeri teherfuvar- és éjszakai útvonalainkkal együtt az új hajók páratlan szolgáltatást kínálnak a tengeri és a szárazföldi összeköttetés terén a Nagy-Britannia és Európa között utazó ügyfelek számára. Úgy tervezték ezeket, hogy bebiztosítsák a P&O Ferries pozícióját az európai közlekedési infrastruktúra létfontosságú részeként a 2040-es években."
Néhány észrevehető újítás, amelyet az új szuperkompok tartalmaznak:
Az üzemanyag-felhasználás csökkentése 40%-kal az üzemanyag és az akkumulátor meghajtásának kombinációja révén
A motorok által generált összes többletenergiát az akkumulátor tárolja. Ez lehetővé teszi a motorok optimális szintű működtetését az akkumulátor töltésével a fölösleges energia keletkezésekor, és lemerítésével, amikor a hajónak csúcsteljesítményre van szüksége.
A hővisszanyerő rendszer üzemanyagot takarít meg, amely csökkenti a hajó szén-dioxid-lábnyomát
A hővisszanyerő rendszer üzemanyagot takarít meg és csökkenti a hajó szén-dioxid-lábnyomát azáltal, hogy gőzrendszer segítségével fűtést biztosít az ULSFO (rendkívül alacsony kéntartalmú üzemanyag) tüzelőanyag-fűtőberendezésekhez, üzemanyagtartályokhoz, FO/LO tisztító fűtőberendezésekhez és a HVAC rendszer újbóli melegítéséhez. Ezenkívül hőszivattyút kell használni a HVAC rendszer előmelegítéséhez, használati melegvíz előállításához, a géptermekhez és a 8. fedélzet alatti műszaki helyiségekhez.
Az időtállóság „nulla szén-dioxid-kibocsátású hajókat” sejtet
A hajót azzal a képességgel tervezték, hogy a jövőben szén-semleges legyen, azon kettős feltevés alapján, miszerint több elektromos parti töltőállomás van a kikötőkben és több akkumulátor érhető el. A hajó kettős végű kialakítása és két hídja azt jelenti, hogy nincs szükség fordulásra. A kapitány és az idősebb tisztek egyszerűen csak a hajó másik végéhez sétálnak, és a visszafelé vezető úton a második hídról navigálnak. Ez hét perc időmegtakarítást eredményez mind a kimenő, mind pedig a visszafelé vezető utakon, és egy tonna üzemanyagot jelent, amely a hatod része a teljes 21 mérföldes átkelésnél felhasznált mennyiségnek.
Külső fedélzeti területek a Dover fehér szikláira néző kilátóplatformok biztosítására
A hajókat úgy tervezték, hogy páratlan kilátást nyújtanak a világ egyik leghíresebb tengeri látványosságára – a Dover fehér szikláira. A hajón beépített megfigyelőablakok vannak, és lesz egy 1550 négyzetméternyi külső fedélzeti terület – ez a Trafalgar tér méretének háromnegyede.
Panorámakilátás a tengerre az utasok számára
A 8. és a 9. utasfedélzetet duplamagasságú ablakokkal lettek tervezve, amelyek a hajó teljes közepén körbefutnak. Ennek eredményeként a hajó belsejét természetes fénnyel árasztják el és látványos kilátást nyújtanak a tengerre.
Energia-gazdálkodási rendszer a hajó egyes részeinek lezárására, amikor nem használják azokat
A nyári csúcsszezonban a hajó 1500 embert szállít. A csúcsidőn kívüli hajózás során azonban a hajó akár kétharmada is lezárható, ezért az energia-gazdálkodási rendszer innovatív szoftvert fog használni a világítás és a szellőzés kikapcsolására az üres területeken, valamint a motorok, akkumulátorok és a hulladékhőből visszanyert energia felhasználásának optimalizálására.
A La Manche-csatornára kifejlesztett forradalmian új hajótestalak és az azimut hajócsavarok, amelyek növelik a hajó irányíthatóságát
A hajótest sokkal szélesebb lesz, mint a csatornán lecserélendő kompoké. Ez lehetővé teszi, hogy a hajó mindkét végén két azimut hajócsavar legyen, ami javítja a hajók irányíthatóságát, elősegíti a vízen való átvezetést és kiküszöböli a kikötőben való fordulás szükségességét.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria