A Viking Line kompja, M/S Viking Grace az első hajó ami forgópropellerrel van felszerelve a szélenergia hasznosításához.
Az új forgópropelleres megoldás nagyban fogja csökkenteni az üzemanyag fogyasztást, úgy körülbelül 900 tonnával évente a Turku – Stockholm vonalon 2018 április 12-től.
A hengeres propeller vitorla a hajón 24 méter magas és a Magnus-effektust propulzióval használja. Ahogy a vitorla pörög, a távozó levegő és a nyomáskülönbség az ami hajtja előre a hajót. A rendszer automatikusan reagál a szélirányra illetve a szél erősségre.

A 2013 óta működő Viking Grace az egyik legkörnyezetbarátabb komp a világon. Ez egy úgynevezett Cseppfolyósított földgázt használ és e mellett nagyon alacsony kibocsátást és zajszíntet produkál.
Jan Hanses, a Viking Line CEO-ja nyilatkozta
„Ez egy remek nap a számunkra. Mint az Aland hajózási társaság, a tengerre megélhetésként tekintünk, ezért kiemelkedően fontos számunkra a tengeri jóléte. Egy úttörőt akarunk a környezeti terhelést csökkentő megoldások számára. A Norsepower Finnországban található , az ő fejlesztésük volt ez a világszínvonalú machanikus propeller megoldás, mely csökkenti az üzemanyagfogyasztást. Büszkék vagyunk a tényre, hogy a Viking Grace lesz az első szemyélyszállító hajó a világon, mely előnyt szerezhet ebből az innovatív megoldásból. „
Ráadásul a Viking Grace fedélzetén elhelyezett propellermeghajtás megoldása mellett a Viking Line az új hajójához is fogja használni ezt a technológiát, ami várhatóan 2020-ban fog megtörténni. Ezek Kínában lesznek létrehozva, a személyszállító hajó pedig két mechanikus propellerrel lesz felszerelve hogy a megduplázza a szélenergia potenciáját.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria