2015-ben az Egyesült Királyság kompjai teljesítettek jobban, az ír, valamint európa legnagyobb társaságaihoz képest.
A tavalyi év éllovasai közé tartoztak olyan tradicionális útvonalak, mint a Skót-szigetre, a Man-szigetre, a Wight-szigetre, és a Csatorna-szigetekre tartó útvonalak. Az utasforgalom elérte 16 milliót, közel 0.4%-os emelkedéssel, mely az elmúlt 4 év legjobb eredményének mondható. A 2007-es válság évekre rányomta a bélyegét a számokra, azonban 2011 óta jelentős fellendülés tapasztalható.
A Wightlink, a Wight-szigeti operátor, valamint a skót Cal Mac is jelentős, 6,9%-os növekedésről számolt be az autóforgalmat illetően, így elérték a 1.17milliós forgalmat.
A P&O Ferries és a DFDS Seaways jelentései szerint, az utasforgalom továbbira is magas a Dover-Dunkerque útvonalon, volt azonban egy 2.2%-os visszaesés az előző évhez képest. A fuvarozók is egyre szívesebben választják alternatívaként a Britanny Ferries kompjait, így a Nyugati-csatornán keresztül elkerülhetik Calaist. Ennek eredménye a 3.4%-os forgalom növekedés a Nyugati-csatornán.
Ami az Északi-tengert illeti, mind az utas, mind az áruforgalom a 2014-es eredményeket hozta. - Jelentette a P&O Ferries, a StenaLine, valamint a DFDS.
A Brit sajtó szerint a kompipar továbbra is erős és folyamatosan növekszik, függetlenül mindenféle politikai és kulturális változástól, beleértve a Calaisban kialakult válságot is. 2015-ben kétségkívül sok zavargás és probléma ütötte fel a fejét, különösen a nyári hónapokban mikor is a Kent Rendőrség végrehajtotta az Operation Stack elnevezésű intézkedést annak érdekében, hogy irányításuk alá vonják a Kentben kialakult torlódásokat. A káosz és tömeghisztéria nem csak a Csalagútba özönlő migránsáradatnak köszönhető, hanem a MyFerryLink megszűnését követő francia sztrájksorozatnak is. Mégis, a komp operátorok hatékonyan tudták szervezni a munkát és átvészelték ezt a kaotikus időszakot.
A 2015-ös év nagy bizonytalanságot okozó intézkedéssel kezdődött, mikor is az EU új szabályozásokat vezetett be a károsanyagok kibocsájtásának csökkentése érdekében. A komptársaságok, már 2014-ben elkezdték hajóikat fejleszteni azzal a szándékkal, hogy megfeleljenek a MARPOL direktíva által támasztott követelményeknek - melynek hatása nem volt annyira erőteljes a piacra nézve, mint azt sokan várták.
Ahogy közelítünk a 2016-os év második feléhez, már most láthatjuk, hogy nem lesz kihívások nélküli. De történhet bármi - ha a szíriai hábororú rosszabbodik, növelve ezzel a migráns válságot, ha az angolok kilépnek az EU-ból, vagy ha a határokon szigorítják az ellenőrzéseket, mely további nyomást helyes a Schengen zónára - a fuvarozók továbbra is használni fogják a kompszolgáltatásokat.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria