Január 18-án, csütörtökön a Egyesült Királyság külföldi titkára Boris Johnson futtatott egy ötletet a francia elnök Emmanuel Macron által, mely által Franciaország és az Egyesült Királyság egy 22 mérföldes hídat építene a csatornán keresztül ami fokozná a közlekedés sikerességét.
Boris szerint nevetséges, hogy a világ egyik két legnagyobb gazdasága csak egy szimpla vasúti vonal által van összekötve. A világ leghosszabb közúti hídja a hong kongi és Macaut átkötő 34 mérföldes 12 billió fontot érő híd.
Macron elnök pozitívan reagált a megállapodásra miszerint egy másodlagos összeköttetést kell kiépíteni.
Ezzel szemben az Egyesült Királyság Hajózási kamarája nyersen tweetelt az eseményről:
„Egy hatalmas beton szerkezetet kiépíteni a világ legforgalmasabb hajózási központjában kihívásokkal járhat”
Egy tanulmány szerint, amit az önkormányzat által lett lefuttatva, 250 tartályhajó szeli át a angol csatornát egy hét alatt.
A Közúti Árufuvarozói Szövetség szerint a csatorna költségei és gyakorlati hatásai hatalmasak lehetnek.
Richard Burnett, az a fent említett szövetség vezérigazgatója elmondta:
„Jobban tesszük ha ettől kevesebb összeget az utak javítására fordítanánk vagy több teherautó parkoló kiépítésére.
A doveri szoros a világ legforgalmasabb hajózási központja ahol több, mint 500 hajó fordul meg naponta, tehát az építkezés hatalmas zavart okozna a tengeri közlekedés számára. És milyen hatása lenne a közútakra illetve Kent lakosságára?”
A híd tervező Ian Firth, a Szerkezeti Mérnökök Intézetének múltbéli elnöke úgy véli egy híd a csatorna fölött nem annyira elképzelhetetlen amilyennek tűnik.
Firth úr a következőt nyilakozta a BBC Radio 4-nek:
„Teljes mértékben megvalósítható. Mielőtt a Csatorna ki lett volna építve, a híd opciói is voltak fel lettek vetve.”
"Vannak hasonló méretű – ha nem teljesen ugyanolyan – hídak máshol. Természetesen ez nem csak egy nagy szakasz lenne – az építészet alapján olyan 800 - 1000 méter körüli szakaszok."
Mi úgy érezzük ez egy remek ötlet és csodáljuk Borist az optimizmusáért. Azonban messze van még az út a hídhoz Franciaországból.
Addig is, ha el kell jutnod Franciaországba mi fedezzük a hátad...
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria