A mai napon a DFDS megállapodást kötött az FRS Iberia/Maroc, az FRS GmbH & Co. KG német rövidtávú tengeri kompvállalat egyik részlegének felvásárlásáról. Az FRS Iberia/Maroc három rövidtávú, Spanyolországot és Marokkót összekötő tengeri kompjáratot működtet a Gibraltári-szorosban.
„Nagyon izgatottak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy kibővítjük hálózatunkat Európa egyik legjelentősebb komppiacára, amely várhatóan továbbra is erős növekedést fog mutatni az Európába irányuló ellátási láncok folyamatos közeli kiszervezésének köszönhetően” – nyilatkozta Torben Carlsen, a DFDS vezérigazgatója.
„Ez kiváló lehetőség a DFDS üzleti modelljének bővítésére. A La Manche csatorna rövidtávú tengeri szállítási piacán és más helyeken szerzett képességeinket és tapasztalatainkat felhasználva továbbfejlesztjük a Gibraltári-szoros komp infrastruktúráját, és egyúttal a helyi turizmust és kereskedelmet is fellendítjük” – tette hozzá Mathieu Girardin, a DFDS ügyvezető alelnöke, a vállalat komprészlegének vezetője.
Az FRS Group vezérigazgatója, Götz Becker így nyilatkozott a történtekről: „Az FRS Iberia/Maroc már több mint két évtizede fantasztikus eredményeket ér el. Örülünk annak, hogy a DFDS személyében olyan partnerre leltünk, aki jól bevált módon fogja működtetni vállalatunkat, biztosítva annak folyamatos növekedését és munkavállalóinak jólétét”
Stratégiai harmónia
Az akvizíció tökéletesen beleillik a DFDS arra irányuló stratégiájába, hogy továbbfejlessze és kibővítse a pótkocsis áruk komp-, közúti- és vasúti szállítására, valamint a személyszállításra összpontosító szállítmányozási hálózatát.
A felvásárlás a DFDS földközi-tengeri hálózatának kibővítését eredményezi, amely jelenleg Törökországgal és Tunéziával köti össze Európát. A térség organikus piaci növekedése várhatóan továbbra is felül fogja múlni az észak-európai növekedés szintjét, ami a gyártási ellátási láncok „közeli” kiszervezésének köszönhető az európai végfelhasználói piacokhoz közelebb fekvő országokba.
Az FRS Iberia/Maroc integrációja számos működtetési előnnyel fog járni, többek között a raksúlyelosztás, valamint a meglévő teherkomp-útvonalakról és a La Manche csatornán üzemeltetett rövidtávú, kombinált teher- és személyszállításból átvett üzleti modellekkel kapcsolatos tapasztalatok tekintetében.
Az FRS Iberia/Maroc bemutatás
Az FRS Iberia/Maroc három rövidtávú tengeri útvonalon működtet kompokat a Gibraltári-szorosban: Algeciras és Tanger Med, Algeciras és Ceuta, valamint Tarifa és Tanger Ville között. A becslések szerint összesen mintegy 2,3 millió sávméternyi árut, 1,9 millió utast és 370 ezer személygépkocsit fog szállítani a 2023-as év folyamán. Hét darab, átlagosan 23 éves hajót üzemeltet ezeken az útvonalakon. A 2000-ben alapított vállalat székhelye a spanyolországi Tarifában található.
A legjelentősebb útvonal Algeciras és Tanger Med között Spanyolország és Marokkó két legnagyobb ipari kikötőjét köti össze. A bevétel egyenlően oszlik el az áru- és a személyszállítás között. Az útvonalon két saját tulajdonú, kombinált áru- és személyszállító kompot (ro-pax) és egy charter/megosztott teherkompot (ro-ro) üzemeltetnek. A menetidő ezen az útvonalon 90 perc.
A teherszállításban ügyfelei regionális és páneurópai szállításközvetítők és szállítmányozók közül kerülnek ki. A marokkói ipar legfontosabb exportágazatai a gépjárműipar, a textil és a zöldség-gyümölcs.
A Gibraltári-szoros teljes áruszállítási piaca várhatóan kb. 475 000 egységre (tehergépkocsik és pótkocsik) fog nőni 2023-ban, míg az utasforgalom kb. 6 millió főre, a személygépkocsi forgalom pedig 1,2 millióra emelkedik. Az FRS Iberia piaci részesedése a szegmenstől függően 28–30%. A következő három évben mindhárom szegmens 5–10%-os éves növekedése várható.
DFDS
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria