A P&O PIONEER a P&O Ferries által üzemeltetett Ro-Pax komp, amely nemrégiben kezdett üzemelni a Calais–Dover tengeri útvonalon. Üzembe helyezésekor ez volt a világ legnagyobb kétoldalas kompja. A P&O PIONEER azért is különleges, mert az első megfordítható komp, amely a La Manche csatornán szolgálatot teljesít, valamint az első dízel-elektromos hibrid. Kétoldalas kompként a P&O PIONEER megjelenése jellegzetesen szimmetrikus.
Kétoldalas kivitelezésének köszönhetően a kompnak nem kell 180 fokban megfordulnia a kikötőben, ahogyan a korábbi Dover–Calais kompok tették.
Ezzel pedig időt és üzemanyagot is megtakarít.
A P&O Ferries vállalat szerint a P&O PIONEER akár 40%-kal kevesebb üzemanyagot fog felhasználni, mint a korábbi kompok a Doveri-szorosban. Mivel sem Doverben, sem Calais-ben nem áll rendelkezésre parti áramellátás, a P&O PIONEER akkumulátorait a fedélzeti dízelmotorokkal töltik a tengeren.
A gyári állapot szerint a csak akkumulátoros működés kizárólag akkor használható, amikor a komp a kikötőben manőverezik.
Érdemes azonban megjegyezni, hogy a hajókat úgy tervezték, hogy amint a töltőlétesítmények elérhetővé válnak, azonnal korszerűsíteni lehessen őket teljesen elektromos meghajtásra.
A P&O PIONEER a „Fusion” osztályba tartozó két testvérhajó egyike, melyeket a Dover–Calais tengeri útvonalra rendeltek meg. A második kompot, a P&O LIBERTÉ-t, várhatóan 2023 végén helyezik üzembe a P&O PIONEER mellett. A P&O PIONEER és a P&O LIBERTÉ megrendelésekor a P&O Ferries két opcióról is megállapodott a hajógyárral, amelyekkel azonban (még?) nem élt.
A P&O PIONEER és a P&O LIBERTÉ a PRIDE OF CANTERBURY és a PRIDE OF KENT hajókat fogja leváltani, melyeket ezután a PRIDE OF BURGUNDY komppal együtt értékesít a vállalat.
Az új kompok a SPIRIT OF BRITAIN és a SPIRIT OF FRANCE hajókkal együtt fognak szolgálni a Dover–Calais útvonalon, így a P&O Ferries vállalaté lesz a legmodernebb flotta a Doveri-szorosban.
A P&O PIONEER-t 1 500 utas befogadására tervezték, több mint 10 000 négyzetméter utastérrel.
Járműkapacitása haszongépjárművek számára max. 2 800 sávméter, és további hely 200 személygépjármű vagy kisteherautó számára.
Összesen 3 600 méter, beleértve a teherfedélzeteket és az alacsony személygépjármű fedélzetet.
Egyik leglátványosabb jellemzője a hajó mindkét oldalán kialakított nagyméretű, üvegezett terület, amely két teljes fedélzet hosszában húzódik, természetes fénnyel megvilágítva az utastereket.
Az új kompot a tervek szerint Calais-ben helyezik üzembe a nyári idény kezdete előtt.
Tekintetbe véve az Egyesült Királyságot és Európát összekötő több mint 1 000 teherkomp útvonalon kínált fantasztikus viteldíjainkat, tudunk egyet s mást a nyereséges szállítmányozásról. Nem kivétel ez alól a Dover és Calais kikötőit összekötő teherkomp útvonal sem.
Ügyfélszolgálatunk a hét minden napján támogatást nyújt Önnek a foglalás folyamatában, illetve foglalásának módosításában. A rendelkezésre álló Dover–Calais kompjáratokat itt tekintheti meg.