A Brock-művelet elnevezésű ellenirányú forgalomirányító rendszert azért hozták létre, hogy elősegítsék a forgalom áramlását az M20-as és más kenti utakon olyankor, amikor fennakadás tapasztalható a La Manche csatornán való átkelésben.
Abban az esetben, ha valamilyen fennakadás alakul ki a csatornán, az M20-as úton a doveri kikötő vagy a Csalagút felé tartó nehéz-tehergépjármű forgalomnak nincs hová mennie.
Ezért vezették be most a „Brock” nevű ellenirányú forgalomirányító rendszert, amely egyik napról a másikra bevethető. Mindkét útpályán különböző sávokra osztja a forgalmat, és nyitva, illetve járhatóvá teszi az M20-as és a többi helyi utat.
Ez azt jelenti, hogy amint az ellenirányú rendszert elindítják, ha az M20-as úton haladsz, de nem a kikötő vagy a LeShuttle (Csalagút) felé tartasz, szokásos módon folytathatod az utadat. Ugyanakkor a rendszer segít szabályozni a kikötőbe tartó nehéz-tehergépjárművek haladását a doveri kikötő és a Csalagút felé.
Figyelmeztetések
A brit országos autópálya felügyelet (National Highways) a következő figyelmeztető jelzések segítségével tájékoztatja a közlekedőket a Brock-művelet állapotáról:
- VÖRÖS – az M20-as lezárva
- SÁRGA – az M20-as nyitva, de az ellenirányú rendszert használják
- ZÖLD – az M20-as a szokásos módon működik (nincs ellenáramlás)
Milyen gyakran használják az ellenirányú rendszert?
Az ellenirányú forgalomirányító rendszert az idő nagy részében nem alkalmazzák, vagyis az M20-as normál módon üzemel.
Miért zárják le az M20-ast?
Az ellenirányú forgalomirányító rendszer biztonságos bevezetéséhez éjszakára le kell zárni az autópályát. A lezárás idején egyértelműen kitáblázott helyi terelőútvonal van érvényben. Amikor újra megnyitják az M20-ast, már az ellenirányú rendszer üzemel.
Mi a teendő, ha az ellenirányú rendszert használják?
Ha azt látod, hogy „használatban van” az ellenirányú forgalomirányító rendszer, továbbra is használhatod az M20-ast, de több időt kell szánnod az utazásodra. Mivel ellenirányú rendszerről van szó, az út elrendezése más, és 50 mph (80 km/h) sebességkorlátozás van érvényben. Ez azt is jelenti, hogy az autópálya továbbra is mindkét irányban üzemel.
Ha a kikötőkbe tartasz, de Kenten belül utazol, mindössze annyi a teendőd, hogy a megfelelő sávban haladsz és követed az ideiglenes sávelrendezést, betartva a sebességkorlátozást.
Ha az ellenirányú rendszer működése során tartasz a kikötők vagy a Csalagút felé, azt jelenti, hogy fennakadás tapasztalható a csatornán keresztül zajló forgalomban. Érdeklődj a kompszolgáltatódnál vagy a vasúttársaságodnál, hogy kell-e utaznod. Ha folytatod az utadat, amint a 8-as csomóponthoz érsz az M20-ason, be kell sorolnod a megfelelő sávba, ahol feltartóztatnak, mert irányítják a kikötőkbe irányuló forgalmat.
Ha az Egyesült Királyságba érkezel, és az M20-as autópályát használod, a 9-es és a 8-as csomópont között a kétirányú ellenáramlási rendszert fogod használni a London felé tartó útpályán. 50 mph (80 km/h) sebességkorlátozás lesz érvényben. Útjelzések irányítanak az ellenirányú rendszerbe a 9-es csomópontnál, majd a rendszerből kifelé a 8-as csomópontnál.
További tudnivalókért látogass el a National Highways Operation Brock közlekedési hírek oldalára.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria