A következő évben nőhet a tehergépjárművek számára engedélyezett összsúly mértéke. Továbbá Spanyolország is hasonló szándékát fejezte ki a gépjárművekkel kapcsolatban, az európai piacon történő versenyképességük növelésének érdekében.
A svéd kormány javaslata szerint, a rakományok engedélyezett súlyának 74 tonnára való emelése útjaikon, a finn szomszédokkal egyenlővé tenné őket.
Jogszabályok & Megtakarítás
A terv, az olyan területeken történő teherautóhasználatot szorgalmazza, ahol a szállítás vasúton, vagy hajón végrehajthatatlan. Ennek következményeként, a törvényváltoztatás 2017 márciusában lépne életbe. A DSLV szerint, a jelenlegi szakaszban egyelőre nem lehet tudni, hogy mindenhol, vagy csak regionálisan érvényesül a szabályozás. Az általános egyezség értelmében, a nagyobb teherautók engedélyezésével, több áru szállítására nyílna lehetőség egy, hosszú jármű segítségével ahelyett, hogy több járművet kellene erre a célra igénybe venni. Ez nem csupán üzemanyagot takarít meg, de egy másik járművet is, melyet máshol használatba tudnak venni.
A koncepciót nem csak a svédek és a finnek tervezik véghezvinni, Hollandia is hasonlóra készül. Egy kutatás szerint nincs kockázata ezeknek a nagyobb járműveknek a használatának. Németországban azonban, a jelenlegi álláspont meglehetősen ellentmondásos a nagyobb járműveket illetően.
Növekvő teherautó forgalom
Egyre többen aggódnak azért, hogy a német autópályák még inkább bedugulnak majd a forgalomtól. Ennek eredménye, hogy egyre többen váltanak a hagyományos közúti fuvarozásról vasúti, illetve ahol lehetséges, tengeri szállításra.
A spanyol fuvarozópiac
A Spanyol Fuvarozók & Logisztikusok Szövetsége, a jövőben szintén támogatná a nagyobb járművek használatát útjaikon. Joaquin Del Moral spanyol közlekedésügyi miniszter szerint, tervben van hogy a tehergépjárművek maximális megengedett súlyát 40-ről, 44 tonnára emelik. Ettől azt remélik, hogy a spanyol fuvarozó ipar versenyképessége növekszik.
Mit hoz a jövő?
Az egyik leginkább vitatott kérdés a hosszú tehergépjárművekkel kapcsolatban, hogy hol ér véget a dolog? A jelenlegi sztenderd méret 16.5 méter, azonban vannak kamionok melyek 18.75 méter, valamint most már 25.25 méter hosszúak. Ennek tudatában, mire számíthatunk a jövőben? Maradnak a jelenlegiek, vagy még hosszabb szerelvényekre számíthatunk?
Svédországban az erdészeti és papíripari járművek hossza már most eléri a 30 métert! A legégetőbb problémák azonban a jelenlegi infrastruktúrában vannak pl.: Autópálya megállók, benzinkutak, kereszteződések, hidak és áthajtól. Ezek nagytöbbsége egyszerűen nem alkalmas a hosszabb, vagy magasabb járművek fogadására. Továbbá, a jelenlegi úthálózat újrafejlesztése euró milliárdokat emésztene el.
Jelenleg nem tehetünk mást, mint várjuk, hogy mit hoz a jövő.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria