Miközben a technológia villámgyorsan fejlődik, és a vásárlók egyre hatékonyabb és fenntarthatóbb közlekedési és szállítási lehetőségeket igényelnek, az európai hajótársaságokra és tengerészeti létesítményekre egyre nagyobb nyomás nehezedik rendszereik modernizálása tekintetében, ha a felszínen (és versenyben) szeretnének maradni.
Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan próbálják kihasználni Európa legnagyobb üzemeltetői és kikötői a fejlett technológiákat e növekvő kereslet kielégítése érdekében.
A Stena Line új, automatizált beléptető berendezésekkel maximalizálja a hatékonyságot
A Stena Line nemrég vezette be új SmartGate (okoskapu) rendszerét: ez az önkiszolgáló rendszer a kíséret nélküli beléptetést hivatott forradalmasítani a kikötő vadonatúj SmartGate technológiájának kihasználásával.
A Belfastban, Dublinban, Göteborgban, Holyheadben és Karlskronában rendelkezésre álló, rugalmas Stena Line SmartGate rendszer jelenleg három lehetőséget kínál a járművezetők regisztrálásához:
- A sofőrök az interneten keresztül, előzetesen regisztrálhatnak az összes vonatkozó adat megadásával, és ezeket az adatokat a kikötőbe érkezéskor kell megerősíteniük a beléptetőfülkénél.
- A sofőrök a járművezetői (Driver) alkalmazáson keresztül, előzetesen regisztrálhatják az összes szükséges adatot, és ezeket az adatokat a kikötőbe érkezéskor kell megerősíteniük a SmartGate fülkénél.
- A sofőrök az összes szükséges adatot a SmartGate fülkénél regisztrálhatják a kikötőbe érkezéskor.
A járművezetői alkalmazás emellett naprakész információkkal is szolgál a sofőröknek a hajóközlekedésről, megtekinthetik a becsült „felvételre kész” időpontjukat, és nem kell sorban állniuk a beléptetési sávban.
„A SmartGate az egyszerűbb tervezést, hatékonyabb beléptetést és gyorsabb feldolgozást elősegítő önkiszolgáló rendszer, amely leegyszerűsíti a munkafolyamatot az adminisztráció és a járművezető között.”
A Stena Line SmartGate megoldásáról további részleteket a Stena Line Freight honlapján olvashatsz
A LeShuttle (Eurotunnel) 68 millió fontot költ további biztonsági protokollokra
2024. november 10-től a harmadik országbeli állampolgároknak (akik a LeShuttle szolgáltatását használó járművezetők mintegy 10%-át teszik ki) kiegészítő biometrikus adatokat is kell szolgáltatniuk az EU-ba való be- és kilépéskor. Ezek a követelmények, többek között az ujjlenyomat leolvasás és az utazási dokumentumokkal kapcsolatos információk, az új uniós be- és kiléptetési rendszer (EES) hatályba lépésével párhuzamosan kerülnek bevezetésre.
Annak biztosítására, hogy létesítményei az ellátási láncot érő lehető legkevesebb fennakadással tudják teljesíteni ezeket az újabb biztonsági követelményeket, a LeShuttle 80 millió eurót fektetett be egy sikeres határvédelmi rendszer létrehozásába.
Ezek közé tartozik például a biometrikus fülkék felépítése a coquelles-i (Calais) és a folkestone-i terminálban, valamint EES ellenőrzőterületek kialakítása és kiegészítő feliratok készítése.
További tudnivalók a Eurotunnel jelentős EES befektetéséről. Az EES rendszerrel kapcsolatos részletekért olvasd el a fuvarozóknak szóló útmutatónkat.
A rotterdami kikötő „nagyszabású hidrogén komplexumot” hoz létre
A rotterdami kikötő bejelentette, hogy környezeti hatásának csökkentése érdekében 2050-re karbonsemlegessé kíván válni.
E cél elérése érdekében a kikötő jelentős pénzt és erőforrást fektet több fenntarthatósági kezdeményezésbe, többek között a kikötő hatékonyságát növelő technológiák használatába, fenntartható vállalkozások támogatásába és az olyan megújuló energiaforrásokba, mint például a hidrogén.
„A kikötői hatóság partnereivel egy nagyszabású hidrogénhálózat kialakításán dolgozik a kikötői komplexumban, hogy Rotterdam a hidrogéngyártás, -import, -alkalmazás és -szállítás nemzetközi központjává váljon más északnyugat-európai országok felé. A központnak köszönhetően Rotterdam a jövőben is megőrizheti jelentős energia kikötői szerepét Északnyugat-Európában.”
- a rotterdami kikötő hivatalos nyilatkozata
A rosslare-i Europort „mestertervvel” javítja a teherszállítási beléptetést
2024. augusztus 30-án a Rosslare Europort kikötő új beléptető területet adott át a kikötő biztonságának növelése érdekében.
Az új teherszállítási beléptetési terület sérülésrögzítő rendszerekkel, mozgás közbeni tömegmérési és rendszámtábla-leolvasó technológiákkal, valamint számos egyéb újdonsággal bővíti a kikötő arzenálját. Az új/korszerűsített létesítmények a kikötő mestertervének keretén belül kerülnek bevezetésre.
„A tervnek köszönhetően jelentős befektetések történnek a kikötői infrastruktúrába, és a RoRo teher- és személyszállítás jelenlegi kulcsterületein is bővítésekre kerül sor.
A mesterterv a közeledő vámvizsgálati követelmények végrehajtásához szükséges infrastruktúra kiépítését is elősegíti, továbbá megnöveli a kapacitást arra, hogy tökéletes platformot biztosítson a kikötő számára elérhetővé váló új üzleti lehetőségek kiaknázására.”
A Rosslare Europort mestertervéről bővebben itt olvashatsz
Több mint 200 millió font támogatást kap az imminghami kikötő az új kompterminál fejlesztésére
Az Associated British Ports (ABP) és a Stena Line nemrég bejelentette, hogy több mint 200 millió fontot fektetnek be egy új RoRo kompterminál fejlesztésébe.
Az imminghami kikötő új terminálját a Stena Line és az ABP 2022-es megállapodása értelmében a következő 50 évben a Stena Line üzemelteti, ami kiváló lehetőséget teremt a Stena Line számára az Egyesült Királyság és a szárazföldi Európa közötti műveleteinek bővítésére.
Niclas Mårtensson, a Stena Line vezérigazgatója így nyilatkozott erről: „Ez egy hosszú távú elköteleződés számunkra, és nagy jelentőséggel bír áruszállítási műveleteink bővítésében az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa közötti útvonalakon. Azzal együtt, hogy a Stena nemrégiben felvásárolta az NTEX céget, ettől a fejlesztéstől is azt várjuk, hogy nagymértékben fellendíti üzletmenetünket és megerősíti helyzetünket az északkelet-angliai piacon.”
A P&O Ferries bejelentette gyorskapujának üzembe helyezését Zeebrugge kikötőjében
Annak érdekében, hogy megkönnyítse a kikötői műveleteket a kikötő és a járművezetők számára, a P&O Ferries bevezeti sikeres gyorskapu (Fastgate) rendszerét Zeebrugge kikötőjében.
A P&O Ferries hivatalos közleményében a következő olvasható: „Ez az innovatív kivitel, amely a Zeebrugge kikötőjében működő Terminal Operating System (TOS) fejlesztésein alapul, a működés tökéletesítése érdekében teljesen átalakítja a kapu működési folyamatait. Lényegesen gyorsabb feldolgozási időket és hatékonyabb élményt kínál a terminál árufeladási oldalán, késedelmek nélkül.”
A gyorskapu rendszer számos újítást vezet be a kikötőben, köztük egy többnyelvű felhasználói felülettel rendelkező önkiszolgáló fülkét, egy automatikus sorompórendszert és egy 360 fokos járműkamerát.
Ha európai szállítmányozásról van szó, fordulj a szakértőkhöz!
Azon túl, hogy mi vagyunk Európa egyik legmegbízhatóbb (és legjobb értékelésekkel rendelkező) komp- és alagútjegy ügynöksége, számtalan változatos szolgáltatást is kínálunk szállítási és közlekedési igényeid kielégítésére.
Tárolás? Közúti szállítás? Rendellenes áru? A Freightlink mindenre nyújt szolgáltatást.
Szakértőink több évtizedes átfogó tapasztalatukkal segíteni tudnak abban, hogy pénzt és időt is megtakaríthass a következő szállítmányodon. Ha szakértői támogatásra van szükséged a teherszállításban, fordulj hozzánk bizalommal.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria