Mit tehetek az illegális bevándorlók/migránsok fenyegetése ellen?

Komphasználat esetén, mindig nagyfokú éberséget igényel az illegális bevándórlók általi fenyegetettség. Itt van azonban néhány hasznos tipp, amivel jobb tisztában lenni. A határőrség feladata a határon történő átlépések ellenőrzése és az ő felelősségük a bevándorlók és az embercsempészek feltartóztatása is. A Border Force és a UK Border Agency (hátárőr szervek) közzétettek egy listát, melyek pontjait be kell tartani minden rakodás, megállás után. Amennyiben a hajóra szállás és a harmadik fél által végzett ellenőrzés között több mint 15 perc különbség van, ajánlott elvégezni egy utolsó, extra ellenőrzést is. Íme a lista:

• Jármű/pótkocsi belseje
• Ponyva és tető ellenőrzése
• Belső fülkék
• A jármű alja
• Ellenőrizze, hogy a szíjak feszesek e (illetve, hogy elvágták e, majd újra megkötötték)
• Zárak és lakatok. Ellenőrizni kell nem voltak e feltörve, szétvágva, majd megjavítva. Amennyiben egy lakat nehezen nyílik, valószínűleg babráltak vele.
• Harmadik fél általi ellenőrzés
• Sofőrfülke
Amennyiben Calais, Coquelles vagy Dunkerque-en keresztük utazik, az utolsó ellenőrzést még a kontrol zónába történő belépés előtt érdemes elvégezni. Ha máshol kompol, az ellenőrzést közvetlenül a komp fedélzetére történő belépés előtt kell elvégezni.

A sofőröknek ajánlott minden esetben kihasználniuk, a rakodás előtt adódó biztonsági ellenőrzéseket és ezekről írásos igazolást kapni. A belügyminisztériumi dolgozók elsődleges érdeke, hogy a cégek saját biztonsági rendszerei a Gyakorlati Kódexre épülneke. Az ezekhez a rendszerekhez tartozó igazoló dokumentumoknak tartalmaznia kell egy listát, melynek pontjain végig kell menni és a sofőrrel aláíratni. Ezeket a dokumentumokat ugyanúgy kell ellenőrizni és kezelni, mint a tachográf, vagy a karbantartási dokumentumokat.

A pénzbüntetés mértéke elérheti a 2000 fontot is, ha potyautast találnak a kamionon. Az összeg azon is múlik, hogy a sofőr, operátor és/vagy a megbízó mennyire körültekintően járt el.

Nem vonható felelősségre abban az esetben, ha a sofőr
• Nem volt nyomós oka feltételezni, hogy behatolás történt, illetve a személyek elrelytőztek a járműben
• Minden óvintézkedés megtörtént, hogy megakadályozzák az illetéktelen behatolást
• Az ügyben érintett, a biztonsági rendszer üzemeltetéséért felelős személyek, megfelelően jártak el

Teherkomp - Keresés és Foglalás

2018 okt 18, cs
2018 okt 19, p
Segítségre van szüksége?