Június 1-től Magyarországon a büntetések a túlterhelt járműveken automatikusan kiadásra kerül, anélkül hogy a kocsi megállításra kerülne az új rendszernek köszönhetően.
Habár a magyar közlekedési szövetség ellenzi ezt a megoldást, a magyar kormány úgy döntött, hogy bevezetésre kerül ez a TSM-en belüli új funkció. Innentől kezdve magas büntetések lesznek kiszabva a túlterhelt kamionokra.
Ezek a mérések 107 különböző állomáson történnek meg, Magyarország 89 pontján. Úgy vélik, hogy ez 2 százalékról 50 százalékra fog ugrani, a megbünetett járművek arányát tekintve.
A TSM egy olyan hálózati mérési rendszer, mely Magyarországon működik a díjazási rendszer meglévő elemeire (UD) való kapcsolódás alapján.
Az UD fizetési rendszer hozzá van kapcsolva a WIM érzékelőkhöz, melyek viszont az útvonalon lévő mérési pontokba vannak beleintegrálva. Így lehetséges, hogy a jármű vezetés közben kerüljön mérésre.
A központi IT rendszer határozza meg, hogy a jármű össztömege és tengelyterhelése megfelel-e a vonatkozó előírásoknak. Ráadásul a kamerák úgy vannak installálva, hogy képet is készítsenek a járműről. A rendszer a rendszámtábla alapján behatározza a jármű származási helyét, a tengelyek számát és a jámű típusát.
Amennyiben az autó nincs kiválasztva helyszíni ellenőrzésre, a lehetséges szankcióról szóló döntést postai úton küldik ki a jármű üzemeltetőjének.
A magyar közlekedési szövetség megkérte az önkormányzatot, hogy egyőre még ne vezessék be a büntetést, hiszen a mérési rendszer nem teljesen megbízható a jelen állás szerint. A hatóságok azonban határozottan kijelentették, hogy az egyesületek által említett problémák már javításra kerültek.
Eredményképp, a TSM rendszer több lépésben került bevezetésre. 2017 szeptember 19-től 2018 május 31-ig a rendszer kizárólag figyelmeztetéseket küldött ki, nem pedig ítéletet a járulékos díjak kivetéséről. Ez után az időpont után:
Egyelőre a magyarok nem tudják pontosan meghatározni, hogyan fogják érvényesíteni a TSM rendszer által a külföldi járművezetőkre kiszabott büntetést.
A számítási hibahatár 5 százalék. A rendszer ezt levonja a mért étékekből és a kapott értéket korrekciónak tekinti. Azonban, ha a tenegelyterhelés vagy a jármű teljes tömege meghaladja az elfogadható szintet akkor automatikusan bírság kerül kiszabásra.