Scandlines ferry with rotor sail

Öt tény, amit a Scandlines társaságról tudni érdemes

A kompüzemeltető társaságokkal fenntartott kiváló kapcsolatunk a kulcsa annak, hogy mindig az igényeiknek megfelelő legjobb megoldásokkal tudunk szolgálni ügyfeleinknek. Az egyik ilyen üzemeltető, akivel már hosszú ideje együttműködünk, a Scandlines.

A Scandlines évente több mint 750 000 teheregységet szállít át a Balti-tengeren a Puttgarden - Rødby, a Rostock - Gedser és a Helsingør - Helsingborg útvonalakon.

Íme, öt tény, amit talán még nem tudott az egyik kedvenc komptársaságunkról.

1. A világ legnagyobb hibrid kompflottája

A Scandlines 2011 óta dolgozik egy környezetbarát kompstratégia kifejlesztésén azzal a céllal, hogy 2040-re elérje a zéró károsanyag-kibocsátást.

A Scandlines hét kompjából hatot hibrid technológiára alakított át 2013 és 2016 között. Így most olyan hajókat üzemeltet, amelyek hagyományos dízelmeghajtást és elektromos akkumulátorokat egyaránt használnak. Pillanatnyilag a társaság tulajdonában van a világ legnagyobb hibrid kompflottája.

2. A Scandlines elköteleződött a környezetvédelem mellett

Zöld kezdeményezésüket azonban nem csupán maguk a kompok képviselik. Általános céljuk a fenntarthatóság elérése az üzleti életben.

Például a Scandlines az élelmiszer-hulladék csökkentéséért is aktívan fellép, és a kikötői közelében fekvő területeken természetes élőhelyeket alakít ki madaraknak és rovaroknak.

3. Hallott már a rotor vitorláról?

A Rostock - Gedser útvonalon közlekedő M/V Copenhagen hajón egy szélmeghajtású technológiát, úgynevezett rotor vitorlát alkalmaznak, amely még tovább csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Valahogy úgy lehet elképzelni, mint egy óriási, forgó hengert a hajó felett, amely a Magnus-effektuson alapuló technológiát használva segít hajtani a hajót a vízen. Ezzel csökkenthető a dízelmotorok felhasználása. A Rostock és Gedser közötti útvonal különösen szeles, ami ideálissá teszi ezt a technológiát az M/V Copenhagen számára. A rotor vitorla eddig 4%-kal csökkentette a CO2-kibocsátást.

4. Nincs piszkos kipufogógáz a láthatáron

A hibrid rendszer mellett a Scandlines kompok egy zárt láncú gáztisztító berendezéssel is fel vannak szerelve, amely megtisztítja a motor kipufogógázát az olyan szennyező anyagoktól, mint például a kén. A rendszer legalább 90%-kal csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A létrejövő szennyvizet a parton kezelik és ártalmatlanítják környezetbarát módon.

5. Összeköttetést biztosít a Balti-tengeren

A Scandlines egyedül a Puttgarden és Rostock közötti útvonalon több mint 120 járatot üzemeltet naponta. Ha ehhez hozzáadjuk a komp + híd lehetőségeket is, az ügyfelek máris rövid menetidőkkel és az ellátási lánc rugalmasságával számolhatnak Németország, Dánia, Svédország és más országok között.

Szintén fontos megemlíteni, hogy a teherszállító sofőröknek zuhanyzási lehetőség és vécé is rendelkezésükre áll a kikötői terminálokban és a fedélzeten is. Ne feledkezzünk meg természetesen az ingyenes Wi-Fi hálózatról sem a terminálban, és a kedvezményes árú étkezési lehetőségekről sem az éttermekben.

Ha tehát a Balti-tengeren utazik, és ki szeretné használni a térség legjobb üzemeltetőjével ápolt kiváló kapcsolatunk előnyeit, foglaljon online vagy vegye fel a kapcsolatot segítőkész munkatársainkkal.

2023. november 23.

Keresés és Foglalás

2024 feb 26, h
2024 feb 27, k
Segítségre van szüksége?