A kompüzemeltető társaságokkal fenntartott kiváló kapcsolatunk a kulcsa annak, hogy mindig az igényeiknek megfelelő legjobb megoldásokkal tudunk szolgálni ügyfeleinknek. Az egyik ilyen üzemeltető, akivel már hosszú ideje együttműködünk, a Scandlines.
A Scandlines évente több mint 750 000 teheregységet szállít át a Balti-tengeren a Puttgarden - Rødby, a Rostock - Gedser és a Helsingør - Helsingborg útvonalakon.
Íme, öt tény, amit talán még nem tudott az egyik kedvenc komptársaságunkról.
1. A világ legnagyobb hibrid kompflottája
A Scandlines 2011 óta dolgozik egy környezetbarát kompstratégia kifejlesztésén azzal a céllal, hogy 2040-re elérje a zéró károsanyag-kibocsátást.
A Scandlines hét kompjából hatot hibrid technológiára alakított át 2013 és 2016 között. Így most olyan hajókat üzemeltet, amelyek hagyományos dízelmeghajtást és elektromos akkumulátorokat egyaránt használnak. Pillanatnyilag a társaság tulajdonában van a világ legnagyobb hibrid kompflottája.
2. A Scandlines elköteleződött a környezetvédelem mellett
Zöld kezdeményezésüket azonban nem csupán maguk a kompok képviselik. Általános céljuk a fenntarthatóság elérése az üzleti életben.
Például a Scandlines az élelmiszer-hulladék csökkentéséért is aktívan fellép, és a kikötői közelében fekvő területeken természetes élőhelyeket alakít ki madaraknak és rovaroknak.
3. Hallott már a rotor vitorláról?
A Rostock - Gedser útvonalon közlekedő M/V Copenhagen hajón egy szélmeghajtású technológiát, úgynevezett rotor vitorlát alkalmaznak, amely még tovább csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Valahogy úgy lehet elképzelni, mint egy óriási, forgó hengert a hajó felett, amely a Magnus-effektuson alapuló technológiát használva segít hajtani a hajót a vízen. Ezzel csökkenthető a dízelmotorok felhasználása. A Rostock és Gedser közötti útvonal különösen szeles, ami ideálissá teszi ezt a technológiát az M/V Copenhagen számára. A rotor vitorla eddig 4%-kal csökkentette a CO2-kibocsátást.
4. Nincs piszkos kipufogógáz a láthatáron
A hibrid rendszer mellett a Scandlines kompok egy zárt láncú gáztisztító berendezéssel is fel vannak szerelve, amely megtisztítja a motor kipufogógázát az olyan szennyező anyagoktól, mint például a kén. A rendszer legalább 90%-kal csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A létrejövő szennyvizet a parton kezelik és ártalmatlanítják környezetbarát módon.
5. Összeköttetést biztosít a Balti-tengeren
A Scandlines egyedül a Puttgarden és Rostock közötti útvonalon több mint 120 járatot üzemeltet naponta. Ha ehhez hozzáadjuk a komp + híd lehetőségeket is, az ügyfelek máris rövid menetidőkkel és az ellátási lánc rugalmasságával számolhatnak Németország, Dánia, Svédország és más országok között.
Szintén fontos megemlíteni, hogy a teherszállító sofőröknek zuhanyzási lehetőség és vécé is rendelkezésükre áll a kikötői terminálokban és a fedélzeten is. Ne feledkezzünk meg természetesen az ingyenes Wi-Fi hálózatról sem a terminálban, és a kedvezményes árú étkezési lehetőségekről sem az éttermekben.
Ha tehát a Balti-tengeren utazik, és ki szeretné használni a térség legjobb üzemeltetőjével ápolt kiváló kapcsolatunk előnyeit, foglaljon online vagy vegye fel a kapcsolatot segítőkész munkatársainkkal.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria